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FAQ's

Delivery Questions

WHAT ARE THE DELIVERY OPTIONS?

We offer worldwide standard tracked delivery service using Royal Mail. Shipping costs are determined by zone with a full breakdown found in the tables below.

The following shipping guidelines apply to all orders placed before 1pm UK time, Monday to Friday.

Please be aware delivery times act as a guide and on occasion may take slightly longer.

HOW CAN I TRACK MY ORDER?

On completing your order, you will receive a confirmation email from Bella along with a separate email containing your tracking link. This link will enable you to track your order status from dispatch through to delivery. If you haven’t received an email containing the tracking link, please reach out to our Customer Care team at help@bellaworld.com.

DO I HAVE TO PAY IMPORT CHARGES?

Please note that international orders may be subject to customs and import duties and tax charges once they reach their destination outside of the UK. We do not cover these costs so you will be responsible for paying any import charges that may be added. As customs vary from country to country, unfortunately we can’t advise on these charges, and would recommend you check with your local customs office for more information.

If charges are levied in your country and you refuse to pay them, you are responsible for the original shipping costs to you, any duties, taxes and/or customs charges that are incurred, and the cost of returning the package. These costs will be subtracted from your order refund and your credit/debit card will be charged accordingly.

WHICH CURRENCIES CAN I SHOP IN?

If you are shopping from outside the UK, your bank will convert the cost of your order into the relevant currency.

WHAT IF I RECEIVE A DAMAGED OR INCORRECT ORDER?

We are very sorry to hear that your package did not arrive in perfect condition.
If your package is visibly damaged on delivery, please ensure to take photographic evidence and tell the person delivering your goods that you wish to sign as “received damaged”.

If your goods are received as faulty or damaged once opened, we kindly ask you to notify us by email within 48 hours of receiving your order at hello@bellaworld.com, quoting your original order number with the pictures of:

  1. The damaged item
  2. The inner and outer packaging

FAQs

Welche Lieferoptionen gibt es?


Wir bieten einen weltweiten Standardversand mit Sendungsverfolgung per DPD/ DHL an. Die Versandkosten werden je Zone bestimmt. Eine vollständige Aufschlüsselung finden Sie unter 'Versand & Liefrung'.

 

Wie kann ich meine Bestellung verfolgen?

 

Nach Abschluss Ihrer Bestellung erhalten Sie von Bella eine Bestätigungs-E-Mail sowie eine separate E-Mail mit Ihrem Tracking-Link. Über diesen Link können Sie den Status Ihrer Bestellung vom Versand bis zur Lieferung verfolgen. Wenn Sie keine E-Mail mit dem Tracking-Link erhalten haben, wenden Sie sich bitte an unser Kundendienstteam unter help@bellaworld.com.


MUSS ICH EINFUHRKOSTEN ZAHLEN?
Bitte beachten Sie, dass für internationale Bestellungen möglicherweise Zölle, Einfuhrzölle und Steuern anfallen, sobald sie ihren Bestimmungsort außerhalb des Vereinigten Königreichs erreichen. Da wir diese Kosten nicht übernehmen, sind Sie für die Zahlung eventuell anfallender Einfuhrgebühren verantwortlich. Da die Zollbestimmungen von Land zu Land unterschiedlich sind, können wir zu diesen Gebühren leider keine Auskunft geben und empfehlen Ihnen, sich für weitere Informationen bei Ihrem örtlichen Zollamt zu erkundigen.

Wenn in Ihrem Land Gebühren erhoben werden und Sie sich weigern, diese zu zahlen, sind Sie für die ursprünglichen Versandkosten an Sie, alle anfallenden Zölle, Steuern und/oder Zollgebühren sowie die Kosten für die Rücksendung des Pakets verantwortlich. Diese Kosten werden von der Rückerstattung Ihrer Bestellung abgezogen und Ihre Kredit-/Debitkarte wird entsprechend belastet.


Was passiert, wenn ich eine beschädigte oder falsche Bestellung erhalte?
Es tut uns sehr leid, dass Ihr Paket nicht in einwandfreiem Zustand angekommen ist.
Wenn Ihr Paket bei der Zustellung sichtbar beschädigt ist, machen Sie bitte unbedingt ein Foto als Beweis und teilen Sie der Person, die Ihre Waren liefert, mit, dass Sie als „beschädigt erhalten“ unterzeichnen möchten.

Wenn Ihre Ware nach dem Öffnen als fehlerhaft oder beschädigt eintrifft, bitten wir Sie, uns dies innerhalb von 48 Stunden nach Erhalt Ihrer Bestellung per E-Mail an hello@bellaworld.com zu benachrichtigen und dabei Ihre ursprüngliche Bestellnummer mit den Bildern von:

  1. Der beschädigte Artikel
  2. Die Innen- und Außenverpackung


Indem ich mit dem Checkout fortfahre, stimme ich den Allgemeinen Geschäftsbedingungen und der Datenschutzrichtlinie zu

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